Hangi meslektaşımla konuşursam konuşayım aynı şeyleri duyuyorum. Koca bir yıl ne zaman geçti anlamadık. 2024 gerçekten de sanki ışık hızıyla geçip gitti. 2024 geçip giderken yürüdüğü yola heybesinden neler döküldü diye dönüp baktığımda ekonomik kriz, geçim sıkıntısı, belirsizlik, ümitsizlik, tükenmişlik gibi gri bulutlarla örülmüş kurşuni bir gökyüzü görüyorum. Ah 2024 ah. Halbuki ne büyük umutlarla karşılamıştık seni. Beni takip edenler…
Bu yazının arzu ettiğim faydayı yaratabilmesi için öncelikle bazı önemli terminoloji ve deneyim bileşenleri ile ilgili hızlıca bilgi paylaşarak başlamak istiyorum. Öncelikle deneyimin tanımı ile başlayalım. Deneyim Nedir? Başta yanıtlaması oldukça kolay gibi gözükse de üzerinde biraz düşünüldüğünde tanımı kelimelere dökmesi güç olabiliyor. Ben 2022 yılının Kasım ayında Ceres Yayınlarından çıkan Çalışan Deneyimi: Mutlu Çalışanlar, Mutlu Müşteriler, Mutlu Şirketler isimli…
Güzel ülkemizde hepimizin daha iyi bir çalışma deneyimini hak ettiğini yazıp söylemeye başladığımdan bu yana 3 yılı geçti. Çalışan deneyimi üzerine memlekette daha çok farkındalık, yetkinlik ve sahiplik yaratmak üzere çıktığım bu yolda geride kalan 3 yılda neler neler yaşadık. Pandemi, savaşlar, krizler, afetler, enflasyon… Yapamazsın, başaramazsın diyenlerin sesinin hep yüksek çıktığı bu çetin yolculukta kimi zaman da insanın karşısına,…
WORLD EMPLOYEE EXPERIENCE DAY As the Employee Experience Community Turkey we have consistently focused on employee experience for the past 3 years. Our activities have revolved around a single goal: creating greater awareness, competence, and ownership of employee experience for both employers and employees in our beautiful country. We also established this focus as the purpose, the reason for being…
DÜNYA ÇALIŞAN DENEYİMİ GÜNÜ Türkiye Çalışan Deneyimi Topluluğu olarak çalışan deneyimi üzerine 3 yıldır yürüttüğümüz faaliyetlerin hep tek bir odağı oldu. Güzel ülkemizde çalışan deneyimi üzerine hem işveren hem de çalışan nezdinde daha çok farkındalık, yetkinlik ve sahiplik yaratmak. Bu odağı aynı zamanda topluluğumuzun da varoluş amacı olarak belirledik. Bu varoluş amacı tüm üyelerimizi, ülkemizde iş yaşamı içerisinde gayret gösteren…
Hepimize yaşattığı uçtan uca kargaşa deneyimi sebebiyle esefle kınadığımız 2023 yılını bir hafta içerisinde büyük bir memnuniyetle uğurlamak üzere hazırlanıyoruz. 2023 yılına girerken yayınladığım değerlendirme ve öngörü çalışmasının meslektaşlarımda tetiklediği verimli diyaloglar ve olumlu geri dönüşlerden yola çıkarak benzer bir çalışmayı bu yılı kapatırken de kaleme almaya karar verdim. Not: 2023 yılı öngörülerimi paylaştığım makaleme buradan ulaşabilirsiniz. Bu yazımda, adeta…
Temas noktaları çalışan deneyimi alanında oldukça önemli bir bileşen. Tasarımların kritik deneyim akışlarında hayata geçerken kazanıma mı yoksa eziyete mi sebep olduğunu kullanıcı bakış açısıyla takip edip, ölçtüğümüz ve yönettiğimiz bu noktalar aynı zamanda çalışan deneyiminin İK Analitiğine kapı açtığı önemli veri girişi noktaları. Pisano sponsorluğunda kaleme aldığımız çalışan deneyimi makale serimizin 6. yazısında temas noktalarını, çatı bir yolculuk haritası…
Pisano sponsorluğunda kaleme aldığımız Çalışan Deneyimi Makale Serisinde yeni yazımızı çalışan deneyiminde pozitif psikoloji ve psikolojik güvenliğin rolü üzerine kurguladık. Yazının Türkçe metnine ulaşmak için tıklayınız. Yazının İngilizce metnine ulaşmak için tıklayınız. Henüz halen oldukça genç ancak bir o kadar da potansiyel vadeden, veri bazlı bir disiplin olarak çalışan deneyimini keşfetmek üzere çıktığımız bu yolculuk sizin de ilginizi çekiyorsa makale…
Kullanıcı odaklı bir yaratıcı problem çözme metodu olarak tasarım odaklı düşünme (ToD) ile çalışan deneyimi arasında olağanüstü bir sinerji var. Tasarım odaklı düşünme araçlarını sadece çalışan için değil aynı zamanda müşteri için deneyim tasarlarken de sıklıkla kullanıyoruz. Persona, yolculuk haritası, yakınsallık diyagramı, efor / etki matrisi, temas noktası haritası… Tasarım Odaklı Düşünme araç seti sunduğu zengin seçenekler sayesinde kullanıcı…
Kurumunuzun çalışanı merkeze alacak, çalışana dokunan her adımda olaylara çalışanın merceğinden bakarak hareket edip karar vermesini istiyor olabilirsiniz. Bu çok ulvi ancak zorlu bir yolculuk. Bir felsefe olarak çalışan deneyiminin kurum kültürünüz içerisinde kabullenilip sahiplenilmesi için organizasyonun tamamında benimsenmesi (adoption) Bir yöntem ve araçlar bütünü olarak da sürdürülebilir kılınması için bir kurumsal yönetim modeli (governance) kritik öneme sahip. Pisano sponsorluğunda…