Çalışan deneyimi nedir? Nasıl ve neden ortaya çıktı? Felsefesi, yöntem ve araçları nelerdir? Belki de en önemlisi bugün içinde bulunduğumuz agresif VUCA ortamında nasıl bir değer önermesi var? Hepsi ve…
Kevin Hogan, gerçekte ilk izlenimin aslında “tek izlenim” olduğunu söyler. İnsanın ilk izlenimle aldığı kararı sonradan değiştirmesi mümkünse de, bu oldukça zor inşa edilen bir süreçtir. Tam da bu sebeple…
Hiç acı bir olay karşısında içinize kapanıp belki de günlerce dünyadan uzaklaştığınız oldu mu? Örneğin bir yakının vefatı, elim bir hastalık haberi, boşanma vb. Ya da birdenbire gelişen heyecan verici…
“Sağlıklı bir birey olduğunuzu düşünür müsünüz?” Bu soruya yanıt verirken aklınıza ne geliyor? Şeker, tansiyon, kalp gibi kronik bir rahatsızlığınız var mı? Ateşiniz var mı? Başınız ağrıyor mu? Bedensel bulgular…
Ülkemizde yaşanan ve herkesi derinden etkileyen depremlerden sonra 3 haftayı geride bıraktık. Acıyı, öfkeyi, üzüntüyü, anlık sevinçleri ve daha birçok duyguyu aynı anda yaşadık. Ve tüm bu duygu karmaşasının yanında…
Esenlik… Ne güzel bir kelime. Ruhsal ve bedensel olarak sağlıklı anlamına geliyor. Ne kişilerde ne de kurumlarda var şu aralar. İyi değiliz çünkü. Pandemisiydi, savaşıydı, hayat pahalılığıydı zaten yorgunduk. Tam…
Türkiye Çalışan Deneyimi Topluluğu… Bu topluluğu tam da böylesine zor zamanlarda birbirimize destek olmak, çalışanı merkeze alacak bir zihin yapısıyla, hayata çalışanın bakış açısından bakabilmek için akıl yanaştırıp fikir üretmek ve geliştirmek…
Güzel ülkem, canım memleketim bir kabusun içerisinde. Uyanamıyor. Binlerce can. On binlerce feryat… Çalışanı, müşterisi, tedarikçisi… Hepsi bir ortak kalp atışında, insan paydasında zamana karşı büyük bir mücadele veriyor. Bir…
Çalışan deneyimi… Kitabımda da ifade ettiğim gibi “çokça konuşulan ancak azca anlaşılan” son derece genç ama bir o kadar da potansiyel vadeden veri bazlı bir disiplin. Gerek eğitimlerimde gerekse de…
Deneyim çalışmalarında müşterinin sesi (Voice of Customer – VoC) ve çalışanın sesi (Voice of Employee – VoE) diye adlandırdığımız iki önemli kavram var. Bu iki kavram tüm deneyim çalışmalarının merkezini…