All Posts

Pisano Çalışan Deneyimi Eğitimi

Deneyim çalışmalarında müşterinin sesi (Voice of Customer – VoC) ve çalışanın sesi (Voice of Employee – VoE)  diye adlandırdığımız iki önemli kavram var. Bu iki kavram tüm deneyim çalışmalarının merkezini oluşturan kullanıcı geri bildirimini temsil ediyor. Geri bildirim, deneyim çalışmalarında o kadar önemli ki, deneyim tasarımlarınız bir kez hayata geçmeye, yani deneyim akmaya başladıktan sonra eğer kullanıcının (User) tasarımlarınıza nasıl…

Çalışan Deneyiminde Varoluş Amacı

Hayat boyu sürdürdüğümüz büyük yolculuğumuza çıkış sebebimizi belirleyen ve bu yolculuğun bizi götürmesini hayal ettiğimiz yere ulaşana kadar, şartlar çetinleştiğinde neden “yolda” kalmamız gerektiğini bize hatırlatan o büyük heyecan, tutku ve arzu: Varoluş amacı…  Varlık nedenimizi anlamak ve hayatı bizim için anlamlı kılan değerlerimizi tanımlayarak içselleştirmek bizi amacımıza götürüyor. Pandeminin tüm dünyayı etkisine almasıyla birlikte pek çok insan neden var…

Değişim Yorgunluğunda Çalışanın Sesi ve Birlikte Yaratım Çözümü

Geçen yazımızda içinden geçtiğimiz bu karmaşık zamanların çalışan üzerindeki etkisinden ve çalışanların sürekli ayak uydurmak zorunda kaldıkları frekansı yüksek değişimlere uyum sağlamada neden artık zorluk yaşadıklarından bahsetmiştik.  Bu yazımızda da çalışan deneyimi ile organizasyonel değişim yorgunluğuna nasıl bir çözüm geliştirmenin mümkün olduğundan bahsetmek için buluşmak üzere sözleşmiştik.  Hadi gelin şimdi kaldığımız yerden devam edelim.  Bu sabah Tesla’nın birkaç yıl önce…

Homeostaz, Değişim Yorgunluğu ve Çalışan Deneyimi

Değişim…  Hiç hayatınızdaki bir alışkanlığı değiştirmeye çalıştınız mı?  Küçük ya da büyük herhangi bir alışkanlığı.  Eğer bu soruya evet yanıtını veriyorsanız o zaman bu yazının ne kadar önemli olduğunun farkındasınız demektir.  Çünkü konfor alanınıza, yani günlük rutinlerinize, etki edecek en ufak bir değişiklik önerisi ile bile karşılaştığımızda refleks olarak verdiğimiz ilk tepki olumsuz olur.  Ne gerek var?  Böyle zaten iyi,…

2023’te İnsan Kaynaklarını Bekleyen Gündemler

Pandemi, hiperenflasyon, savaş ve krizlerin gölgesinde geçen bir 2022’yi bu ayın sonunda geride bırakıp yeni bir yıla gireceğiz. Şirketlerin liderlik kadroları için şapkayı önlerine koyup geride kalan yılın muhasebesini yapma ve sonraki yıla hazırlık zamanı. Üstelik masada muhasebe edecek oldukça zengin bir malzeme var. Çünkü 2022 pek çok açıdan iş dünyası için büyük bir imtihan yeri oldu. Kurumlar yılın büyük…

Türkiye’nin ilk Türkçe Çalışan Deneyimi Kitabı Yayınlandı!

Çalışan deneyimi üzerine Türkçe, Türk kültürüne uygun olarak, Türkiye’den örnek uygulamalar ile zenginleştirilmiş şekilde yazılmış olan Çalışan Deneyimi: Mutlu Çalışanlar, Mutlu Müşteriler, Mutlu Şirketler isimli kitabım Ceres Yayınlarından çıktı! Dünyaca ünlü alan liderlerinden Jacob Morgan’ın ön sözünü, Ben Whitter’ın ise son sözünü kaleme aldığı kitapta 150’nin üzerinde güncel araştırma, rapor ve çalışmaya referans veriliyor. Kitapta ING ve Penti gibi çalışanına…

Çalışan Deneyimi ile Geçen 2 Yıl

Çalışan deneyimi ile ciddi bir şekilde ilgilenmeye başlayalı tam olarak 2 yıl oluyor. Pandeminin tüm hışmıyla dünyayı kasıp kavurduğu 2020 yılının son aylarında İK Müdürü olarak görev aldığım firmam otomotiv yan sanayi alanında faaliyet gösteren 750 çalışanlı bir üretim tesisiydi. Şirketin tüm Liderlik Ekibi, İş Yeri Hekimi, İş Güvenliği Uzmanı tek vücut olarak fabrika genelinde uçtan uca onlarca önlemi beraberce…

Çalışan Deneyimi Müşteri Deneyiminden Ne Öğrenebilir?

Fast Company Employer Brands Temmuz sayısında “Çalışan Deneyimi Müşteri Deneyiminden Ne Öğrenebilir?” yazımızla yer aldık. Yazıya ulaşmak için tıklayın. Yazıyı kaleme alan sevgili dostum, Türkiye’nin ilk ve tek uluslararası sertifikalı Müşteri Deneyimi Profesyoneli Gökhan Kara’dır. Yazı bir karışıklık sonucu Fast Company dergisinde benim ismimle yayımlandı. En azından buradan bir nebze olsun telafi etmiş olayım. Gökhan, orada mısın? : )  

Çalışan Deneyimi Terimler Sözlüğü (EX Glossary)

Türkiye’de çalışan deneyimi üzerine Türkçe, orijinal, yazılı bir referans kaynak yok. Evet, Linkedin vb. çeşitli sosyal medya platformları üzerinden veya kişisel internet sitesi ya da blogu üzerinden çalışan deneyimi ile ilgili düşüncelerini paylaşan kişi ve kurumlar var. Ve bu çok sevindirici. Çünkü 2020’den bu yana çalışan deneyimi ile ilgili sürekli yazıp konuşan, podcastlere, zirvelere katılan ve her imkanda ülkemizde bu…

Çalışan Deneyimi Eğitimlerinde 20. Grup!

3 yıl önce Türkiye'deki meslektaşlarımın çalışan deneyimi alanında bilgi sahibi olmak için yurt dışındaki kurslara, sertifika programlarına, yabancı dilde katılıp, döviz ile ödeme yapmak durumunda kalmaktan başka çaresi yoktu. Ben bu yollardan geçtikten sonra yabancı dili benim kadar iyi olmayan, yurt dışındaki bu konu uzmanlarına erişim sağlama şansı bulunmayan, maddi durumu döviz ile ödeme yaparak bu programlara katılma imkanı olmayan…