Deneyim çalışmalarında müşterinin sesi (Voice of Customer – VoC) ve çalışanın sesi (Voice of Employee – VoE) diye adlandırdığımız iki önemli kavram var.
Bu iki kavram tüm deneyim çalışmalarının merkezini oluşturan kullanıcı geri bildirimini temsil ediyor.
Geri bildirim, deneyim çalışmalarında o kadar önemli ki, deneyim tasarımlarınız bir kez hayata geçmeye, yani deneyim akmaya başladıktan sonra eğer kullanıcının (User) tasarımlarınıza nasıl tepki verdiğini duyamazsanız, deneyim çalışmalarınızın tamamı durmak zorunda kalacaktır. Çünkü tasarladığınız deneyimlerin kullanıcı nezdinde karşılığı (Relevancy) olmayacaktır.
Pisano, işte tam da bu işi yapan, yani işletmelerin müşterilerinin ve çalışanlarının sesini güçlü ve rafine bir şekilde duyabilmeleri için gereken akıllı mekanizmaları tasarlayıp devreye alan, olağanüstü insanlardan oluşan harika bir ekip.
Benim de çalışan deneyimi platformu ürün geliştirme sorumluluğum olan bu güzel ekiple birlikte tam bir gün boyunca hep beraber çalışan deneyimi konuştuğumuz şahane bir eğitim yaptık.
Yer yer 70 kişilik katılımı gördüğümüz eğitim kimi zaman çalışan deneyiminde güncel trendlere baktığımız bir webinara kimi zaman da bu yılın ilk yarısı içerisinde lansmanını yapmayı planladığımız, bence sektörün kurallarını baştan yazacak, çalışan deneyimi platformumuz için kullanıcı ihtiyaçlarını değerlendirerek farklı neler sunabileceğimizi konuştuğumuz son derece verimli bir ideation seansına dönüştü.
İşi deneyim olan bu güzel ekiple çalışan deneyimi konuşarak geçirdiğim bu harika gün için tekrar teşekkür ederim.